Miejsce:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Strzelecka 29
74-320 Barlinek
pokój nr 9
od godz. 9.00 – 11.00
Szanowni Państwo,
Od 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejmuje do realizacji rządowy program „Dobry start 300+”.
Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć wyłącznie elektronicznie – przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną. Świadczenie będzie wypłacane tylko na rachunek bankowy.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem:
- portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS),
- portalu Emp@tia
- lub przez bankowość elektroniczną.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).
Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć.
Podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. z 2021 poz. 1092)